Nawigacja
Strona główna
Kontakt
Podgląd serwera TS3

Klan
Historia klanu
Osiągnięcia
Ligi - turnieje - kampanie
Rekrutacja
Wszyscy członkowie klanu

ARMA 3
ArmA 3 Polish Community
ATC (ARMA Tactical Combat)
TacBF (Tactical Battlefield)

ARMA 2
PR:A2 (Project Reality: ARMA 2)
ATC (ARMA Tactical Combat)
VB (Virtual Battle)

Romanovo
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003

Strona
Szukaj
Kategorie newsów
Zaloguj się
Historia klanu

PRAHISTORIA (2002 - 2004)

Korzeni klanu [EC] Elite Corps należy doszukiwać się w formacji Edition Center (EC Team) powstałej w 2002 roku oraz WOLF założonej w roku 2004. Edition Center powstało jako grupa fanów Operation Flashpoint (OFP) tworząca różne dodatki (addony) i misje. Z czasem, w związku z rozwojem trybu wieloosobowego OFP, grupa ta wystawiła swój zespół do rozgrywek ligowych. Zespół WOLF powstał jako ewolucja Edition Center. WOLF miał się skupić na rozgrywkach krajowych i międzynarodowych, dążąc do jak najlepszych wyników. W przeciągu kilku miesięcy od powstania WOLF był już klanem znanym i szanowanym, rywalizując z najlepszymi zespołami na świecie. Podsumowując, Edition Center i WOLF były jednymi z pierwszych polskich zespołów, które przygotowały solidny grunt, oraz wytworzyły schematy i zasady, na bazie których działały wszystkie późniejsze drużyny polskiej sceny OFP, a następnie serii ARMA.

Obrazy artykułów: ect.jpg Obrazy artykułów: wolf.jpg


 

POWSTANIE

Bezpośrednią przyczyną powstania klanu [EC] był rozłam w klanie WOLF, który był spowodowany dwiema różnymi wizjami prowadzenia rozgrywki. Duże znaczenie miała atmosfera panująca na treningach i meczach. Założyciele [EC] stawiali na większą przestronność i elastyczność w działaniu graczy, przy jednocześnie bardziej zdystansowanym podejściu do samej gry. Różnicy zdań nie udało się pogodzić. Skutkiem tego, w okresie października i listopada 2004 roku, kilku graczy zdecydowało się opuścić szeregi WOLF. Dwóch z nich, Romanov i Vetis, zdecydowało się założyć nowy zespół. Szeregi klanu bardzo szybko zostały zasilone nowymi graczami, w tym kilkoma byłymi członkami WOLF. Za symboliczny moment powstania klanu [EC] Elite Corps uznaje się 08.11.2004 roku, kiedy uruchomiona została pierwsza strona internetowa klanu.

Obrazy artykułów: ecstarastrona.png


 

OKRES OFP (2004 - 2006)

Obrazy artykułów: ofplogo.png

Doświadczenie graczy-założycieli oraz energiczność i dynamiczność nowych klanowiczów pozwoliły [EC] na szybkie wdrożenie się w rozgrywki drugiego sezonu polskiej ligi Flashpointa – PFL (Polish Flashpoint League). W ramach tej ligi klan [EC] zajął drugie miejsce z wynikiem 13 wygranych bitew i tylko 2 przegranych (1 remis) osiągając w sumie 27 punktów. Istną sensacją okazał się mecz do którego doszło 12 maja 2005 roku o godzinie 20:00 na serwerze Multimedia Polska #2, kiedy to klan [EC] Elite Corps zmierzył się z niepokonanym wówczas na arenie krajowej i międzynarodowej polskim klanem GROM. Wyjątkowo emocjonująca bitwa, która rozegrała się na jednej z ligowych map (C&H Romi), zakończyła się zdecydowanym zwycięstwem 372:191 dla [EC]. To właśnie wtedy Koli - lider klanu GROM - wypowiedział znamienne słowa: „tak smacznego meczu nie grałem już od ponad dwóch lat”. Był to ostatni mecz jaki klany [EC] i GROM rozegrały przeciwko sobie. Był to również punkt zwrotny dla samego Elite Corps, które w pierwszych miesiącach swojej działalności uważane za twór sezonowy, z końcem drugiego sezonu PFL w lipcu 2005 roku stało się drugą siłą na polskiej scenie OFP.

Obrazy artykułów: pfl.png Obrazy artykułów: tabelapfl.jpg

Po znakomitym występie klanu w lidze PFL, przyszedł czas na przerwę i odpoczynek. [EC], po reorganizacji w swoich szeregach, przystąpiło jesienią 2005 roku do turnieju OTFKB (Ogólnopolski Turniej Flashpointa – Kierunek Berlin). W turnieju tym wzięły udział najlepsze klany polskiej sceny OFP, niektóre z nich w swojej szczytowej formie – m. in. SODKP (powstały z fuzji 25DKP i SOD), czy cAc. Klan Elite Corps, pomimo dobrej i systematycznej formy, nie był w stanie nawiązać równoprawnej walki i ostatecznie zajął czwarte miejsce.

Kończący się turniej OTFKB w 2006 roku był jednocześnie momentem największej mobilizacji klanu w czasach rozgrywek w OFP. [EC] zdecydowało się partycypować w czwartym sezonie prestiżowej ligi CCL (Classic Combat League), w której brały udział najsilniejsze zespoły z całego świata. Walcząc w dywizji Alpha z takimi potęgami jak DK (Dragon Knights) i USA (United States of America) klan zajął ostatecznie drugie miejsce. Elite Corps pokazało prawdziwy charakter co udowadnia statystyka siedmiu wygranych meczy i tylko jeden przegrany (z niezwyciężonym wówczas DK). Był to największy sukces polskiego zespołu w całej historii tej ligi.

Obrazy artykułów: topic_ccl_dogtags.gif Obrazy artykułów: cclwyniki.jpg

Zakończenie latem 2006 roku ligi CCL było jednocześnie początkiem gradualnego rozpadu światowej sceny OFP, co przede wszystkim wiązało się z nadchodzącą wielkimi krokami premierą ArmA: Armed Assault, czyli duchowym następcą Operation Flashpoint.


 

OKRES ARMA (2006 - 2009)

Obrazy artykułów: armed_assault_logo.png

Premiera pierwszej części ARMA w listopadzie 2006 roku dokonała nieodwracalnej erozji całej społeczności fanów OFP. Wielka krytyka jaka spadła na pierwszą część serii wywołała podział na zwolenników i przeciwników nowego tytułu twórców OFP. W ostatecznym rozrachunku przełożyło się to na mniejszą niż wcześniej liczbę turniejów i lig.

Rok po premierze jakość rozgrywki była zdecydowania wyższa ze względu na dużą ilość łatek i ulepszeń ze strony deweloperów. Jesienią 2007 roku [EC] wzięło udział w pierwszym swoim turnieju w tej grze – ESL Winter Cup (European Sports League – Winter Cup). Turniej, w przeciwieństwie do tych z czasów OFP, skupiał się na bitwach mniejszej skali, gdzie większe znaczenie miały umiejętności strzeleckie, niż działania o charakterze taktycznym. [EC] zakończyło rywalizację na trzecim miejscu.

Obrazy artykułów: esl_logo_arma.png

Drugim torem, obok walki w ramach turnieju ESL, klan Elite Corps walczył w ECL War Ladder, czyli legendarnej drabince, która dostarczała tak wiele emocji w czasach OFP. Mecze w ECL opierały się na odświeżonych, sprawdzonych szablonach z czasów pierwowzoru ARMA. Klan [EC] trafił do grupy Division 2, gdzie ostatecznie zajął drugie miejsce, ulegając jedynie drużynie Stroybat, która była prawdziwym objawieniem w czasach pierwszej części ARMA.

Wraz z końcem ECL, wiosną 2008 roku, nastał kres typowo ligowych rozgrywek dla pierwszej części ARMA. Rzutem na taśmę zorganizowano ECL ArmA Nations' Cup, czyli Puchar Narodów ARMA. Polska wystawiła do tego turnieju reprezentację, w skład której wszedł lider klanu [EC] – Vetis. Polska zakończyła rywalizację na drugim miejscu.

Obrazy artykułów: eclbaner.jpg

W międzyczasie na znaczeniu zaczęły zyskiwać inicjatywy o większym zasięgu i skali. Możliwości techniczne, w porównaniu do czasów OFP, umożliwiały prowadzenie liczniejszych i dużo bardziej efektownych bitew. Na takie zapotrzebowanie odpowiedzieli organizatorzy IC-ARMA (International Conflict – ARMA), którzy stworzyli, a następnie przeprowadzili kilka kampanii wojennych. W odróżnieniu od zwykłych meczów ligowych, w bitwach IC-ARMA brało udział nawet do 80 graczy na jednym serwerze jednocześnie! Kampanie składały się z kilkunastu misji, które opierały swój schemat działania o pomysły zaczerpnięte z trybów C&H (Capture and Hold) oraz AAS (Advance and Secure). W kampaniach brały udział dwie strony konfliktu (BLUFOR i REDFOR), do których mógł dołączyć każdy indywidualny gracz, jak i też całe klany. Elite Corps rozpoczęło swoją przygodę z IC-ARMA od trzeciej kampanii i brało w niej udział nieprzerwanie aż do kampanii szóstej. Z czasem, przy nieocenionej współpracy z zaprzyjaźnionym klanem 8BZ, jak i innymi niezrzeszonymi polskimi graczami, byliśmy w stanie stworzyć własny, niezależny i samowystarczalny oddział bojowy. Oddział ten (zwany potocznie Polish Squad) wielokrotnie odznaczył się wspaniałymi akcjami, które przechyliły szalę zwycięstwa na naszą stronę.

Obrazy artykułów: icarmalogo.jpg

Po zakończeniu szóstej kampanii IC-ARMA w lutym 2009 roku, klan Elite Corps podjął decyzję o zaprzestaniu brania udziału w kolejnych jej edycjach ze względu na wyczerpanie się pomysłu. Gwoździem do trumny była decyzja organizatorów o wprowadzeniu odpłatności za partycypację w turnieju. Nie było też tajemnicą, że gracze z niecierpliwością wyczekiwali na premierę ARMA 2, która rozgrzewała umysły wszystkich fanów gier militarnych.


 

OKRES ARMA 2 (2009 - 2013)

Obrazy artykułów: 557976804.png

Latem 2009 roku wydana została druga część z serii ARMA. Niestety, pomimo wielu zapowiedzi i obietnic, miała miejsce powtórka z rozrywki. Jakość produktu w dniu premiery tak daleko odbiegała od wszelkich norm i standardów, iż wielu określało go niegrywalnym. Z perspektywy czasu należy jednak okazać szacunek twórcom, którzy w pewnych aspektach popchnęli grę o wiele kroków naprzód. Świat gry, jak i wszystkie wchodzące w jej skład jednostki wojskowe, zostały oddane z niebywałymi szczegółami. W przeciwieństwie do poprzedniej części, w tej grze czuć było to coś, tego ducha, który powoduje, iż mamy ochotę grę uruchomić raz jeszcze i zostać z nią na dłużej. Zawiodły kwestie techniczne i drobne niedoróbki, które jako całość przyczyniły się do wielkiego zawodu. Deweloperzy nie porzucili gry i wzięli się do ciężkiej pracy, która już po kilku miesiącach od premiery zaczęła przynosić wymierne efekty. Rok po premierze ARMA 2, a więc w latem 2010 roku, wydany został samodzielny dodatek pod tytułem Arrowhead, który ulepszył grę w wielu aspektach, i od tego momentu stał się obowiązkowym rozszerzeniem we wszelkich ligach i turniejach.

Obrazy artykułów: arma2oalogo.png

Pierwszymi działaniami zbrojnymi, jakie na platformie ARMA 2 klan Elite Corps przeprowadził, były operacje w ramach drugiej kampanii ATC (ArmA Tactical Combat), która odbyła się wczesną wiosną 2010 roku. ATC było przedłużeniem i rozwinięciem pomysłów zaczerpniętych z IC-ARMA. Podobnie jak w przypadku IC-ARMA, tak i tutaj, klan [EC] był wspierany przez przyjaciół z 8BZ, jak i niezależnych graczy z Polski. Strona REDFOR, w ramach której walczył klan [EC], wygrała wszystkie dziesięć bitew, które wchodziły w skład kampanii, i tym samym zagwarantowała sobie niepodważalne zwycięstwo!

Obrazy artykułów: atcbaner.jpg

W zbliżonym czasie do działań na froncie kampanii ATC, ruszył projekt wzorujący się na kampaniach wojennych typu IC-ARMA i ATC, lecz na skalę i możliwości polskiej społeczności ARMA. Turniej VB (Virtual Battle), stworzony przez Voy i Skylight, okazał się strzałem w dziesiątkę. Zmagania między dwoma stronami konfliktów: UFA i RRA, zwycięsko zakończyła ta druga. W skład RRA wchodzili członkowie klanu [EC]. Prawdziwe zwycięstwo osiągnął przede wszystkim sam turniej, jak i polska społeczność graczy ARMA, która udowodniła, że po pięciu latach od zakończenia drugiego sezonu PFL, nadal jest w stanie odpowiednio się zorganizować i przeprowadzić warte uwagi rozgrywki.

Obrazy artykułów: vb2_logo2.jpg

Rok 2010 to znaczny rozwój polskiej sceny ARMA, która po okresie kryzysu w związku ze słabym odbiorem pierwszej części gry, nareszcie zaczęła odżywać i zapełniać się powrotem dawnych graczy, jak i napływem świeżej krwi. Miał również w tym udział turniej Virtual Battle, który stał się zalążkiem społeczności PAC (Polish ArmA Community), skupiającej polskich graczy należących do klanów, jak i tych niezrzeszonych. Klan Elite Corps wchodzi w skład społeczności PAC od początku jej działalności.

Obrazy artykułów: pac_logo_2013.png

Późną jesienią 2010 roku, kilka miesięcy po premierze niezależnego dodatku Arrowhead, ruszył pierwszy sezon ligi ECL (ECL Season 1) dla ARMA 2. Podobnie jak we wcześniejszych edycjach tej ligi, tryb i charakter misji był już znany. Znany był też innym, doświadczonym klanom biorącym udział w drabince, w związku z czym [EC] musiało liczyć się z ciężką przeprawą. W okresie od listopada 2010 roku do marca 2011 roku klan [EC] rozegrał w lidze ECL czternaście meczy, z czego dwanaście z nich wygrał, a tylko dwa przegrał. Elite Corps zakończyło rywalizację na drugim miejscu.

Obrazy artykułów: ecl20102011.png

W tym samym czasie trwała trzecia kampania turnieju ATC. Była to pierwsza kampania ATC z wykorzystaniem dodatku Arrowhead. Walka w tej kampanii wojennej przeniosła się z pól i gęstych lasów Czarnorusi na pustynne stepy Takistanu. Ta kampania wojenna była jedną z najtrudniejszych, w jakiej przyszło wziąć udział [EC]. Bardzo dobra dyspozycja przeciwnika, problemy w przystosowaniu się do zmiany środowiska i kwestie stricte techniczne spowodowały o porażce REDFOR. Doświadczenie nabyte w ATC 3, i wyciągnięte z tej kampanii wnioski, zaowocowały wieloma pozytywnymi zmianami jakie zaszły w sposobie dowodzenia, jak i w kwestiach operacyjnych i logistycznych, jakie klanowi Elite Corps przyszło prowadzić w przyszłości.

W lipcu 2011 roku zorganizowano po raz drugi turniej Virtual Battle. Turniej ten został rozegrany w zmienionej konwencji. W związku ze współpracą między PAC a HARC (Hungarian ArmA Community - węgierską społecznością ARMA) zdecydowano się rozegrać turniej w stylu „wojny polsko-węgierskiej”. Turniej o oficjalnej nazwie VB–PHWar (Virtual Battle – Polish-Hungarian War) odniósł ponownie duży sukces, włączając w to zwycięstwo strony polskiej. Przy tej okazji doszło również do bliższej współpracy i integracji pomiędzy polską i węgierską społecznością ARMA. Zaowocowało to m. in. wzajemną kooperacją w kolejnych edycjach turnieju ATC, a sam lider HARC – Teacup - złożył osobiście wizytę w Polsce w trakcie imprezy Romanovo 2010.

W grudniu 2011 roku rozpoczęła się czwarta edycja turnieju ATC. W pamięci klanowiczów przewijały się jeszcze pamiętne wydarzenia z wcześniejszej kampanii ATC, które ostatecznie przyniosły klęskę. ATC 4 powróciło na znane tereny Czarnorusi. W związku z tym klan [EC] musiał liczyć się z wysublimowanymi zagrywkami ze strony przeciwnika, który znał ten teren jak własną kieszeń. Elite Corps było jednak w lepszej sytuacji. Klan walczył po stronie REDFOR w ramach PAC. Ponadto walka była prowadzona ramię w ramię z węgierskimi przyjaciółmi z HARC. Zgodnie z przewidywaniami, walka w tej kampanii była zacięta. Zmagania obejmowały piętnaście bitew i trwały aż do maja 2012 roku. Kampania zakończyła się zwycięstwem sił REDFOR, w ramy których wchodził klan [EC].

Obrazy artykułów: atc4banner2_4.jpg

Wiosną 2012 roku, po długim okresie oczekiwań, wydana została modyfikacja PR:A2 (Project Reality: ARMA 2). Project Reality to modyfikacja, której pierwowzór powstał dla gry Battlefield 2. Twórcy tej produkcji zręcznie połączyli elementy realizmu z dynamiczną rozgrywką. Oczekiwania związane z PR:A2 niestety przerosły samych twórców. Wersja startowa nie była w stanie dostarczyć odpowiedniej jakości zabawy, co wynikało po części z niedoróbek technicznych kodu sieciowego ARMA 2, jak i braku należytych testów po stronie deweloperów moda. Pomimo tych przeciwności, klan [EC], w ramach PAC, od początku brał udział w mniej lub bardziej formalnych rozgrywkach przy wykorzystaniu tego moda. Ponadto klan aktywnie wspierał twórców PR:A2 zgłaszając im różne problemy i sugestie. Członkowie klanu Elite Corps prowadzili rozgrywki w Project Reality: ARMA 2 do końca 2012 roku. Z końcem czerwca 2013 roku wyłączony został ostatni dedykowany serwer gry wieloosobowej dla tej modyfikacji.

Obrazy artykułów: pr_arma_dog_tags.png

W grudniu 2012 roku [EC] Elite Corps, w ramach PAC oraz przy wsparciu HARC, przystąpiło do piątej kampanii ATC. Kampania została rozegrana na nowej mapie - Celle. Obie strony konfliktu i wchodzący w jej skład gracze, musieli przystosować się do nowego otoczenia i odpowiednio zmodyfikować do niego swoją taktykę. Z czasem, znużenie projektem i nadchodząca premiera ARMA 3, zaczęły szerzyć w szeregach REDFOR dezorganizację i brak dalszej chęci walki. ATC 5 zakończyło się w marcu 2013 roku zwycięstwem BLUFOR. Była to ostatnia kampania ATC na platformie ARMA 2.


 

OKRES ARMA 3 (2013 - )

Obrazy artykułów: arma3logo.png

5 marca 2013 roku została wydana trzecia część z serii ARMA. W przeciwieństwie do poprzednich edycji, twórcy z dużym wyprzedzeniem zapowiedzieli, że produkt jest we wstępnej fazie produkcji, i dlatego zdecydowali się wydać go poprzez platformę Steam Early Access. Fani, nauczeni doświadczeniem wcześniejszych produkcji tej serii, podeszli do produkcji z dużym dystansem. Należy przyznać twórcom, iż pomimo skromnej zawartości jaką oferowała gra w dniu premiery, jej jakość była na o wiele większym poziomie niż wcześniej. Deweloperzy ARMA 3 zmienili strategię i postawili na jakość, a nie ilość. Gra osiągnęła wstępnie zakładany kształt 12 września 2013 roku, kiedy to miała miejsce premiera aktualizacji oznaczonej numerem 1.0. Od tego momentu gra jest systematycznie ulepszana o coraz to nowe funkcje.

[EC], w ramach PAC, prowadziło zamknięte testy projektu TacBF (Tactical Battlefield), który jest przedłużeniem i rozwinięciem modyfikacji PR:A2. W grudniu 2013 roku miejsce miała oficjalna premiera projektu, który jest systematycznie aktualizowany i cieszy się dużą popularnością.

Obrazy artykułów: tacbfbaner.jpg

Podobnym wsparciem ze strony Elite Corps (a tym samym PAC) cieszył się projekt ArmA Wargames, który był kontynuacją turnieju IC-ARMA, znanego z pierwszej części ARMA. Organizatorzy, wykorzystali nowe możliwości jakie daje im trzecia część gry i ulepszyli szablon misji zachowując fundamenty, które nadawały urok tamtych rozgrywkom. We wrześniu 2014 roku projekt został zakończony.

Wiosną 2015 roku rozpoczeły się testy przygotowawcze do kampanii ATC 6. Była to pierwsza kampania ATC na platformie ARMA 3, której akcja rozgrywa się na mapie o nazwie Altis. Elite Corps brało udział w testach przygotowawczych, jeszcze przed częścią właściwą kampanii, pomagając twórcom poprzez zgłaszanie zauważonych błędów i wysuwanie sugestii co do różnych elementów mechaniki misji. Kampania ATC 6 liczyła 12 bitew startując w lipcu i kończąc się w październiku. Klan [EC] Elite Corps, ramię w ramię z PAC i innymi klanami, stanął po niebieskiej stronie konfilktu (BLUFOR). Szósta kampania ATC była najbardziej wyrównaną kampanią ATC, w jakiej brał udział nasz klan. Szala zwycięstwa przesuwała się z bitwy na bitwę, a zwycięzca nie był znany do ostatniej minuty walki. Obie strony wygrały taką samą liczbę bitew (sześć), lecz ostateczne zwycięstwo przypadło stronie czerwonej (REDFOR) poprzez przewagę w tzw. małych punktach (zdobyty jeden sektor więcej). Zdecydowanie nie odczuliśmy tego wyniku jako porażki, ale jako prawdziwą przygodę i niesamowite emocje, które towarzyszyły nam przez kolejne miesiące zmagań. Sukces odniosła również sama organizacja kampanii, której frekwencja sięgała średnio ponad 100 graczy na serwerze w trakcie bitwy.

Obrazy newsów: new-atc-logo.png

Podgląd serwera TS3
kliknij by rozwinąć
Nasz baner
Partnerzy